Python İle Ekrana Yazı Yazdırma

Herkese selamlar :) Python ile ilgili yazılar neden yazmayayım dedim ve yazmaya karar verdim. Benim en kolay anladığım yazılım dili olduğu için Python'dan başlamak istedim. Hadi gelin birlikte bakalım. 

Ekrana yazı yazmak için kullanılan yöntemin adı print() yani yazdır demektir. Yazdırmayı tek seferde yapabileceğimiz gibi istersek uzatabiliriz. Burada yazdırdığımız değişken tipi string'tir. Yazımın sonunda 1 günlük ücretsiz olan (Normalde Ücretli) Türkçe JavaScript Kursu var, ilgisini çekenler için faydalı olacaktır. Başlayalım.

1.a) Girdi kısmımıza aşağıda yazan kelimeyi birlikte yazdıralım. 

print("Python")
Ekran Çıktısı:
Python

Python yazmak zorunda değilsiniz, içine istediğiniz kelime ya da cümleyi yazabilirsiniz.

1.b) Girdi kısmımıza aşağıda yazan cümleyi birlikte yazdıralım.

print("Yazılımda en çok kullanılan dillerden biri Python olabilir.")
Ekran Çıktısı:
Yazılımda en çok kullanılan dillerden biri Python olabilir.


2) Girdi kısmımıza aşağıda yazan gibi bir karakter değişkenine atayıp sonrasını onu birlikte yazdıralım. 

dil = "Python Programlama Dili"
print(dil)
Ekran Çıktısı: 
Python Programlama Dili


3) Sadece tek tırnak değil daha farklı kullanımlar da vardır. Tek tırnak(' '), çift tırnak(" ") ve üç tırnak(""" """) örneklerini gelin birlikte yazdıralım.

print('Java')
print("Python")
print("""C#""")
Ekran Çıktıları:
Java
Python
C#


Soru: Biz neden tek tırnak ve üç tırnak kullanırız?
Açıklama: Tek tırnak ve üç tırnak kullanım sebebi kesme işareti kullanırken veya bir kelime ya da kelime gruplarını çift tırnakta gösterdiğimizde hata almamak için kullanırız.
Cevap: Gelin birlikte akılda kalıcı olması için örnekler yazdıralım.

print('Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.')
Ekran Çıktısı:
File "<stdin>" , line 1
    print('Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.')
                 ^
Syntax Error: Invalid Syntax

print("En iyi kelime "aşk" demek isterdim.")
Ekran Çıktısı:
File "<stdin>" , line 1
    print("En iyi kelime "aşk" demek isterdim.")
                                      ^
Syntax Error: Invalid Syntax


Hataları nasıl düzeltiriz?: Tek tırnak veya çift tırnak ile kullandığımız cümlelerin başlarına ve sonlarına aynısını tekrar ettirmeyerek hatayı düzeltebiliriz. Gelin birlikte örnekler üzerinden gösterelim.

print("Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.")
print("""Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.""")
print('En iyi kelime "aşk" demek isterdim.')
print("""En iyi kelime "aşk" demek isterdim.""")
Ekran Çıktısı: 
Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.
Yazarı Reşat Nuri Güntekin olan en güzel eser Acımak'tır.
En iyi kelime "aşk" demek isterdim.
En iyi kelime "aşk" demek isterdim.


Python ile ekrana yazı yazdırma konumuz burada sona eriyor. Elinizin alışması için daha fazla örnekler yapabilirsiniz. Şimdiden iyi çalışmalar ve başarılar dilerim :) 

Süresiz Kullanımlı Türkçe JavaScript Kısa Süreli Ücretsiz Kurs: https://www.udemy.com/course/turkce-javascript?/&couponCode=DDB7D211AD16B0A8A1A2


                                                                      






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# CONSOLE İLE KULLANICIDAN BİLGİ ALMA VE ALINAN BİLGİLERİ EKRANA YAZDIRMA

İHTİMALİ SANRI